Forum Forum Oazy w Chełmie Śląskim
Forum Ruchu Światło-Życie przy Parafi Trójcy Przenajświętszej w Chełmie Śląskim
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Oazy w Chełmie Śląskim Strona Główna -> Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kate
Administrator



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdzieś wśród gwiazd ;]

PostWysłany: Czw 16:34, 11 Gru 2008    Temat postu: Regulamin

Zasady użytkowania Forum Oazy w Chełmie Śląskim:

1. Oto Regulamin korzystania z Forum Oazy w Chełmie Śląskim (zwanym dalej Forum).
Rejestrując się na nim/pisząc wiadomość, automatycznie zgadzasz się ich przestrzegać. Łamanie zasad będzie karane!

2. Pilnowaniem porządku i zasad na forum zajmują się moderatorzy i administratorzy. Mogą oni zamykać, kasować, edytować, przenosić, dzielić topici/posty, gdy uznają to za stosowne.
2.1 Uwagi typu "patrzcie jak się rządzi", skierowane w stronę moderatorów, nie będą tolerowane ze względu na powszechne zasady dobrego wychowania.
Wątpliwości i sugestie (wyrażone kulturalnie i nie agresywnie) co do pracy moderatorów należy zgłaszać Administratorom.
2.2 Prosimy o nie wyręczanie moderatorów w ich pracy - to oni i tylko oni decydują, czy dany post jest w danym miejscu odpowiedni, czy ktoś złamał regulamin itp. Ewentualne zastrzeżenia, co do treści któregoś z postów, zachowania innych użytkowników itp. należy kierować do moderatorów za pomocą prywatnych wiadomości.
2.3. Moderatorzy nie są zobowiązani do uzasadniania swoich decyzji, aczkolwiek będą to na ogół robić.
2.4 Poza tym, że posiada on pewne specjalne uprawnienia, moderator jest zwykłym użytkownikiem. Jego również obowiązuje regulamin i w czasie zwykłych dyskusji nie jest w żaden sposób uprzywilejowany w stosunku do innych użytkowników. Nikt nie jest faworyzowany ze względu na pełnioną funkcję.

3. Na forum można pisać w zasadzie o wszystkim (stosując się do zasad wymienionych w kolejnych punktach regulaminu), z wyjątkiem treści pornograficznych, rasistowskich, antysemickich, skrajnie nacjonalistycznych czy w jakikolwiek sposób niezgodnych z polskim prawem.
3.1 "Pisać można w zasadzie o wszystkim", ale tylko w miejscu do tego przeznaczonym;
3.2 Zabronione jest obrażanie innych użytkowników forum, wywyższanie się, wszelkie posty mające znamiona osobistego ataku na jednego z użytkowników forum.
3.3 Zabronione jest również obrażanie i naruszanie dobra prywatnego osób publicznych.
3.4 Zabronione jest używanie wyrazów powszechnie uważanych za wulgarne.
3.5 Językiem obowiązującym na forum jest język polski.
5. Każdy z użytkowników ma prawo wypowiadać się na wszystkich dostępnych dla niego, nie zamkniętych działach/tematach.
Wyjątki:
5.1 Topic moderowany (zakładany przez moderatora)- według zasad określonych w pierwszym poście. Zazwyczaj dopuszczane są jedynie posty ściśle związane z tematem. Posty łamiące zasady dotyczące topicu moderowanego są usuwane.
5.2 Gdy autor tematu poprosi innych użytkowników o nie odpowiadanie w danym topicu dla zrozumiałych przyczyn, które jest zobowiązany wyjaśnić. W tej sytuacji topic może zostać wzięty przez moderatorów "pod opiekę" podobną do tej, jaką cieszy się "topic moderowany".

6. Zabrania się zaśmiecania Forum wypowiedziami niezwiązanymi z tematem. Wypowiedzi odchodzące od tematu zostaną usunięte (offtopic!)
6.1. FORUM TO NIE CHAT! Twoja wiadomość pozostanie tu na dłużej. Zanim ją zamieścisz, zastanów się, czy jest ona tego warta, czy wnosi coś nowego do dyskusji. Niewskazane jest zamieszczanie jednozdaniowych postów, które mówią: "nie wiem", "nie chce mi się", "tak", "nie" (bez uzasadnienia) itp. Jeśli już naprawdę Ci się nie chce, to zachowaj to dla siebie, brak odpowiedzi będzie wystarczającym sygnałem. Pisanie wielu tego rodzaju postów jest uważane za spamowanie, utrudniające korzystanie z forum i jest karalne. Oczywiście w niektórych sytuacjach zwykłe "tak" znakomicie wystarczy i nie wymaga uzupełnienia. Nie da się dokładnie określić, kiedy jest to dozwolone, a kiedy nie, pozostawiamy więc to pod Twoją rozwagę Użytkowniku. Prosimy, abyś starał się nie nadużywać naszego zaufania.

7. Zanim coś napiszesz, zastanów się, czy ma to jakiś związek z tematem. Topic bardzo łatwo zbacza z początkowego tematu, często zanim jeszcze zostanie udzielona odpowiedź na zadane pytanie. Nie mamy nic przeciwko żartobliwym uwagom, pod warunkiem, że nie jest ich za dużo.
7.1 Jeżeli chcesz poruszyć nowy temat, to nie pytaj o niego w innym wątku, tylko załóż nowy - to wcale nie jest takie trudne, a znakomicie ułatwia wyszukiwanie potrzebnych informacji.

8. Na forum dostępnych jest wiele obrazków, tzw. „emotikonek”, które można umieszczać w postach. Należy jednak pamiętać, aby nie robić tego w nadmiernej ilości. Jeden uśmieszek jest tak samo dobry (a nawet lepszy), jak 10 czy 20. Duża ilość obrazków spowalnia wczytywanie strony i powoduje, że post staje się nieczytelny. Nie nadużywaj więc „emotek”
8.1 Pisanie postów zawierających same "buźki" jest również bardzo niemile widziane, Nie wnosi to nic do dyskusji, zajmuje miejsce w bazie danych, zero informacji.

9. Nie pisz postów używając tylko dużych liter. Stosuj je tylko w wyjątkowych sytuacjach, dla wyróżnienia. Są one bowiem nieczytelne, powszechnie odczytywane jako krzyk, i będą kasowane.

10. Mile widziane jest stosowanie polskich znaków diakrytycznych (ęółśążźćńĘÓŁŚĄŻŹĆŃ), podobnie jak dużych liter na początku zdania, znaków zapytania, przecinków itp. Staraj się przestrzegać zasad ortografii i gramatyki. Nie wszyscy mają czas i ochotę domyślać się, czy wręcz odszyfrowywać posty nie zawierające polskich liter, kropek, przecinków, do tego z błędami ortograficznymi i gramatycznymi. A przecież chcesz, aby Cię rozumiano, prawda? Zanim wyślesz posta, przeczytaj go dwa razy!

11. Na forum każdy użytkownik ma swoją "rangę". Niedopuszczalne jest pisanie postów jedynie po to, aby "nabić sobie licznik" i uzyskać wyższy stopień. Tego rodzaju spamerstwo będzie karane bardzo surowo!
11.1 Niektórzy użytkownicy mają stałe, specjalne rangi. Są to osoby odpowiedzialne za Forum, Animatorzy lub też osoby uznane za "zasłużonych użytkowników" forum.

12. Miejscem, gdzie łamanie powyższych zasad jest traktowane z przymrużeniem oka jest temat „Full Spam” w dziale „Hyde Park” i tylko on. "Traktowany z przymrużeniem oka", nie znaczy wszakże "ignorowany". Jak wszędzie wskazany jest tam umiar.

13 Kary. W przypadku łamania przez użytkowników regulaminu przewidziane są następujące działania, mające na celu przywołanie ich do porządku:
a) Publiczne, lub wysłane za pośrednictwem prywatnej wiadomości zwrócenie uwagi. Nagminne ignorowanie go może skończyć się nawet banem.
b) Ostrzeżenie – jeśli uzbierasz ich 5 zostaniesz usunięty z Forum (ban).
c) Ręczne zmniejszenie rangi przez Administratora.
d) Nadanie specjalnej, piętnującej niesubordynowanego użytkownika rangi.
e) Ban tymczasowy (około tygodnia).
f) Ban stały.
13.1 Ewentualne zastosowanie kary jest niezawisłą decyzją Moderatorów i Administratora i może być z nim "dyskutowane" [z zachowaniem zasad (n)etykiety] jedynie za pomocą prywatnych wiadomości. Moderatorzy (Administrator) nie muszą (ale mogą) publicznie wyjaśniać motywów podjętych decyzji.

Mamy nadzieję, że nie będziemy musieli stosować żadnych z tych środków dyscyplinujących, że dyskusje na Forum będę upływać w kulturalnej, przyjaznej atmosferze, a my nie będziemy musieli wykonywać smutnych obowiązków związanych z karaniem.

I to już wszystko. Życzymy jak największej przyjemności w korzystaniu z Forum i zapraszamy do dyskusji!

Administratorzy Forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Oazy w Chełmie Śląskim Strona Główna -> Regulamin Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin